-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)
-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:30902 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:13

نشانه هاي روز قيامت چيست؟

از آيات متعدد قرآن در زمينة مقدمات و علائم رستاخيز استفاده مي شود كه قيامت به طور آرام و ساده بر پا نمي شود، بلكه رستاخيز انسان ها مقارن با رستاخيزي در مجموعة جهان آفرينش است و آميخته با دگرگوني عظيم و ناگهاني در سراسر نظام كائنات خواهد بود. انقلابي عظيم و فوق العاده وسيع كه امواج آن سراسر عالم هستي را مي پوشاند. اكنون به قسمتي از آيات كه در اين زمينه وارده شده است، توجه كنيد:

1ـ زلزلة عظيم: يا ايّها النّاس اتقو ا ربّكم إنّ زلزلهْْ الساعهْْ شيء عظيم؛[4] اي مردم! از مخالفت فرمان خدا بپرهيزيد كه زلزلة رستاخير حادثة عظيمي است.

اين حادثه آن قدر عظيم و ترسناك است كه هر زن شيردهنده اي آن را ببيند، كودك خود را فراموش خواهد كرد و هر زن بارداري، سقط جنين مي كند و مردم مانند افراد مست خواهند شد، در حالي كه مست نيستند. كيفر الهي شديد و سخت است.

2ـ تاريك شدن خورشيد و ماه. در سورة تكوير مي خوانيم: هنگامي كه خورشيد تاريك شود و ستارگان بي فروغ شوند و كوه ها به حركت درآيند و گرانبهاترين اموال به دست فراموشي سپرده شود. و هنگامي كه حيوانات وحشي جمع شوند و درياها برافروخته گردند و مردم دسته دسته شوند و از دختراني كه زنده به گور شدند، سؤال شود كه : به چه گناهي كشته شدند، و نامة اعمال شان گشوده شود و آسمان بركنده گردد و دوزخ برافروخته شود و بهشت نزديك گردد. آري در آن هنگام هر كس مي فهمد چه كاري انجام داده و چه چيزي براي آن زندگي حاضر ساخته است.[5]

اميرالمؤمنين(ع) در نهج البلاغه مي فرمايد: برحذر باشيد، اي بندگان خدا! گويا علامت هاي قيامت فرا رسيده و با تمام بلاها و نشانه هايش نزديك شده . گويي شما را در طريق خود متوقف ساخته، زلزله هايش در شرف وقوع است. دنيا از اهل خويش بريده و آن ها را از آغوش گرم خود خارج ساخته است. زندگي بر آنان كه رفتند، چون روزي بود كه گذشت در جايگاهي تنگ، در ميان مشكلاتي بزرگ. آتشي پر شور كه صداي زبانه هايش وحشت زا و شراره هايش تا دل آسمان زبانه مي كشد. غرّشش پر هيجان، فروزنده و گدازنده و خاموشي اش بسيار دور. آتش گيره اش مشتعل ؛ تهديدش خوف ناك؛ قرارگاهش تاريك؛ اطرافش تيره و ظلماني و ديگ هاي جوشانش بسيار داغ و اوضاعش بسيار وحشتناك است. [ اين جايگاه گناهكاران و ظالمان است] و اما پرهيزكاران را گروه گروه به سوي بهشت راهنمايي مي كنند.[6]

1[4] حج (22) آية 1.

1[5] تكوير (81) آيات 1 تا 14.

1[6] نهج البلاغه ، خطبة 190.



مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.